
Kapcsolók és mérőműszerek is helyet kaptak a daru irányító pultján. A múzeumba korábban már megérkeztek a VR eszközök a Turizmusfejlesztés Ózdon projekt keretében. A szakemberek már összeszerelték az elemeket, és javában zajlik a virtuális tér tesztelése. Janiczak Dávid polgármester is kipróbálta ezeket.
„Azt gondolom, hogy hatalmas élményt fog nyújtani a VR csomag, ami itt a múzeumban lesz megtalálható a következő évtől. Most még egy ilyen demó béta verziót próbálhattunk ki, de már így is nagy élmény volt számomra. Az elkövetkezendőekben tovább fogják fejleszteni, és egy teljes virtuális élményt fog nyújtani az ide látogatóknak, aminek köszönhetően megismerhetik a gyár bizonyos területeinek a működését” – tette hozzá Janiczak Dávid, polgármester.
Egy hang segíti majd a használót a feladatok elvégzésében. Minden pálya egy történet köré fonódik. A daruban például egy mester tanítja meg a gép használatára az újdonsült munkást.
Lesz egy darufülke imitáció és egy a targonca is. A harmadik egység már inkább a képzeletvilágba viszi kipróbálóját. A fúvókás hátizsákkal felrepülhetnek majd az égbe és felülről szemlélhetik az ózdi gyárat az érdeklődők.
„Jelenleg a fejlesztésnek abban a fázisában vagyunk, hogy minden eszköz működik, a motoros szinkronmozgások működnek, illetve azt a világot, amit most a VR-ban lehet látni, azt úgy kell elképzelni, mintha 3D nyomtatva lenne, tehát mindennek egy ilyen steril, homogén színe van, de már a tárgyak, az objektumok, a térelemek a helyükön vannak. Azok között már lehet navigálni, azokra már a rendszer reagál, de még a végleges textúrája, a végleges színei, a végleges formái még nincsenek meg, azok a következő egy hónapban kerülnek rá” – mondta Szvoboda László, a Spektakulart Kft. tervezője, kivitelezője.
Nem csak a virtuális teret kell megtölteni textúrákkal, a múzeumi helyiség is máshogy fog festeni majd. A tervek szerint a falakat is úgy alakítják és öltöztetik, hogy az ember úgy érezze, mintha egy igazi gyárba lépett volna be.











