Hírek » Önkormányzat » 2025-ös költségvetés, rendeletmódosítások és értékesítések a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság ülésén
A PGB vezetői.

2025-ös költségvetés, rendeletmódosítások és értékesítések a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság ülésén

Olvasási idő: perc

A Városháza nagy tanácstermében gyűltek össze a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tagjai. Először az önkormányzat bevételeiről és fizetési kötelezettségeiről tárgyaltak. Ezeket 2026-ra, 2027-re és 2028-ra kell meghatározni. A bevételek kétmilliárd körül lesznek minden évben. A rendelet-tervezetben ezekre az évekre vonatkozóan nincs adósságot keletkeztető ügylet. Ennek elfogadása után rátértek a 2025. évi költségvetésre. A bevételek főösszege közel hatmilliárd hatszáztizennyolcmillió forint. A kiadás főösszege ennél valamivel több, így a hiányt az előző évi maradványból pótolják majd.

„Nem volt bonyolult feladat ezt most előkészíteni a jogszabályi előírások alapján, tekintettel arra, hogy a lehetőségek hasonlóak, mint az elmúlt évben voltak, vagy még egy picit gyengébbek. Az előkészítés az a jogszabályoknak megfelelően megtörtént, intézményekkel tételesen leegyeztettük a költségvetés rendelet tervezetét” – emelte ki dr. Almási Csaba, jegyző.

A polgármester azt mondta, a szűkös keret ellenére igyekeztek úgy kialakítani a költségvetést, hogy a város zökkenőmentes működése biztosítva legyen ebben az esztendőben is.

„Fejlesztésre is jut valamennyi forrás, és én azt mondom, hogy egy ekkora városhoz mérten sajnos kifejezetten alacsony ez a mérték, amit idén fejlesztésre tudunk fordítani. Tehát például a közterületek felújítása tekintetében járda, parkoló, vízelvezetés vagy hasonló területekre 50 millió forintot tudtunk előirányozni. Van egy éves ígéretünk, amiben folynak már az előkészítő munkálatok, konkrétan a tervezés. Ez a gyújtói csomópontnak, a postánál lévő zebránál a villanyrendőr kialakítása. Ez előzetes becslések alapján 40 millió forintba fog kerülni” – mondta Janiczak Dávid, polgármester.

Ezentúl tartalmazza a költségvetés a közvilágítás ledesítési programjának elindítását is. Ezt követően az anyakönyvi események engedélyezése, valamint a többletszolgáltatásért járó díjak kerültek előtérbe. Az utóbbi időben megnőtt azoknak a száma, akik hivatali időn és az épületen kívül szeretnék igénybe venni a szolgáltatást, ami nagyobb terhet ró az anyakönyvvezetőkre. A többletszolgáltatásért fizetendő díjak egyébként 2011 óta nem változtak, ebből kifolyólag pedig az anyakönyvvezetők díja sem. Ezen szerettek volna változtatni a módosítással. Ezt követően a lakások és helyiségek bérletéről szóló rendeletről tárgyaltak. Úgy vélik, biztosítani kell a lakbér értékállóságát, így szükséges az önkormányzati bérlemények díját a piaciakhoz közelíteni. Míg a piacon átlagosan 70 ezer forintba kerül egy hónapig a lakhatás, az önkormányzati, összkomfortos lakások esetében is ez még mindig kevesebb mint a fele. A rendelet-tervezet 2025. március 1-től 25%-os lakbéremelést tartalmaz. Szó esett a köztemetők használatáról és a temetkezésről is, amelyek díjai március 1-től szintén emelkednek. Az ülésen tárgyaltak még továbbá a közterületek használatáról és a közösségi együttélés szabályairól szóló rendeletről, valamint egy határozat hatályon kívül helyezéséről is. Ez utóbbi egy vételi kérelem visszavonása volt. Az ülés további részében a bizottsági hatáskörbe tartozó döntések következtek.

„Több olyan bizottsági döntés született, amit a testület a bizottsági hatáskörbe utalt. Például ingatlanok térítésmentes átvételére, valamint Bánszállás telepen egy ingatlan értékesítésére, illetve pályázatból beszerzett eszközöket adtunk át üzemeltetésre a különböző intézményeknek” – tette hozzá Kiss Sándor, a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke.

A tagok minden napirendi pontot elfogadásra javasolnak a testület számára.

Legfrissebbek

Probléma bejelentése: honlap@ozd.hu
Készült a DÁP Design System felhsználásával badge

Copyright © 2025 Ózd Város Önkormányzata. Minden jog fenntartva.