Ózd Város hivatalos cimere
Hírek » Fejlesztés » Hamarosan látogatható a VR szoba a múzeumban
Marosréti-Zsuponyó Anett kipróbálja a targoncát

Hamarosan látogatható a VR szoba a múzeumban

Olvasási idő: perc

A virtuális valóságban próbálta ki a targoncakezelést Marosréti-Zsuponyó Anett alpolgármester. Hologram és kivetítők fokozzák az élményt. A kivitelezés elkészült, ezért a Turizmusfejlesztés Ózdon projekt felelősei megnézték, milyen lett a végeredmény, megvalósult-e mindaz, amit elképzeltek.

„Elkészítettük a virtuális tereknek a teljes szerkezetét, elkészültek a textúrák, tehát ma már úgy néznek ki benne az egyes elemek, ahogy a valóságban kinéztek. Kész vannak a játékmenetek és ahogy látjátok, itt a térben elkészítettük azt a környezetet is, ami majd az ide látogató érdeklődőket fogadja” – mondta Szvoboda László, kivitelező.

A kivitelezők videókat is készítettek a virtuális térről. Minden pálya egy történet köré fonódik. A daruban például egy mester tanítja meg a gép használatára az újdonsült munkást, de a targoncavezetés is hasonlóan működik majd. A harmadik egység már inkább a képzeletvilágba viszi kipróbálóját. Az égbe repülve felülről lehet megnézni az ózdi gyárat. Az utasításokhoz Csuja Imre, Jászai Mari-díjas színész adta a hangját.

December elején kezdték összeállítani az elemeket a múzeumban. Akkor érkezett meg a daru, a targonca és a jet pack, vagyis a rakétahátizsák is. Még ebben a hónapban tartottak egy tesztelést is. Azóta nagy változáson ment át a terem. Lefestették, új lámpákat szereltek fel, az ablakokat pedig befedték. Utóbbit úgy csinálták meg, hogy az élmény részét képezve a gyárat nézhesse meg a látogató. A múzeum munkatársai az idén 180 éves gyári kultúrára fókuszálnak. Ehhez az egyik eszköz a virtuális valóság nyújtotta élmény lesz.

„Amikor az egésznek a kivitelezése elkezdődött, már akkor jelezték felénk a kivitelezők, hogy szükségük lesz majd olyan dokumentumokra, elsősorban régi táblákra, szerszámokra és kisebb, apró műtárgyakra, amelyek itt kiegészítő installációként meg fognak jeleníteni. Habár a fő fókusz ugye a VR élményeken és a VR installációkon van, viszont ennek a hangulatát és az atmoszféráját megteremtendő szükségük volt az együttműködésünkre” – nyilatkozta Farkas Péter Barnabás, az ÓMÉK múzeumi ágazatvezetője.

Munkavédelmi és veszélyre felhívó táblákkal vannak tele a falak. Ezek mind eredetiek. Korábban a gyárban voltak kifüggesztve. A vitrinekbe az Ózdi Kohászati Üzemek relikviái kerültek. A projekt következő lépése az éles teszt.

„Ezt követően nyilván jön egy betanítási időszak, hiszen meg kell tanítani azokat a múzeumi dolgozókat, akik majd ezt éles helyzetben prezentálni fogják a látogatóknak, illetve fogunk hívni gyerekeket, felnőtteket, családokat, hiszen jön egy nagyjából harminc napos, éles tesztüzem, amikor ki tudjuk próbálni mindazt, hogy éles helyzetbe, éles üzemmódban úgy működik-e minden, ahogy kell, hogy milyen típusú hibák jönnek elő és ezeket hogyan lehet majd orvosolni.” – mondta Szaka Attila, köznevelési, művelődési és projekt ügyintéző.

A tesztelési időszak után a tervek szerint megnyílik a látogatók előtt.

Legfrissebbek

Kevés látogató akad a legtöbb használtautó-telepen.

Csökken a használtautó értékesítések száma

A mindennapi teendők elvégzését nagyban megkönnyítheti egy autó, azonban kevesen engedhetik meg maguknak egy új gépjármű megvásárlását. A többség ezért a használtautó-piacon keresgél a vágyott négykerekű után. Az utóbbi időben…
Read more
Papírból készít polipot egy kislány.

Vakáció a könyvtárban

Színes polipok készültek az Árpád Vezér Úti Fiókkönyvtárban ma délelőtt. Az intézményben kézműves és játékos délelőttöt szerveztek, ahova várták az alkotni vágyó gyerekeket. Négy ilyen alkalom lesz, ez volt az…
Read more
Probléma bejelentése: honlap@ozd.hu
Készült a DÁP Design System felhsználásával badge
Az oldalt tervezte és kivitelezte: Máté István

Copyright © 2025 Ózd Város Önkormányzata. Minden jog fenntartva.