
Rendhagyó tanórát szerveztek ma délelőtt az Ózdi József Attila Gimnázium és Kollégium pedagógusai. A Pénz7 pénzügyi és vállalkozói témahetet tizenegyedik alkalommal rendezték meg, amelyhez a gimnázium is csatlakozott.
„Mi már hosszú ideje részt veszünk a Pénz7 programjain. Korábban volt egy életvitel nevezetű tantárgy tizenkettedikben, amely kapcsolódott ehhez a témához, így elég gyakran voltak a Pénz7-tel kapcsolatos óráink. A Pénz7 honlapján találhatók különféle anyagok, videók, tanári segédanyagok, óravázlatok, amelyeket az adott tanár felhasználhatott erre a célra. Önkéntesek is látogatnak el rendszeresen az iskolába” – nyilatkozta Heiling Jolán Katalin, az Ózdi József Attila Gimnázium és Kollégium pedagógusa, témahét szervezője.
A projekt keretében a diákok több előadást is meghallgattak. Pénzügyi ismeretek, alapfogalmak, befektetések, vállalkozás indítás és számos más téma is szóba került. Az egyik előadó Fürjes Pál volt, aki már évek óta részt vesz önkéntesként a Pénz7 programban.
„Azért fontos ez a dolog, mert a kamasz fiataloknak – a felnőtté válás legérzékenyebb korszakában – az iskolai, oktatási anyag mellett nagy szükségük van arra, hogy megismerkedjenek azzal, hogy mi a körülöttük lévő gazdaságnak a fő szempontja, hogyan, mivel fognak majd találkozni az élet nagy kérdéseivel. Alapkompetenciákat, amik a munkahelynél előjönnek, azokat meg kell, hogy ismerjék” – emelte ki Fürjes Pál, a Spal Kft. ügyvezető igazgatója.
A témahét lényege, hogy felhívja a figyelmet az üzleti ismeretek megalapozására és a vállalkozói kompetenciák fejlesztésére.
„Szerintem egy hasznos előadás volt, kár lett volna kihagyni, mert nem tudhatni, hogy az ember mikor kerül ilyen helyzetbe az élete során és ezekre a tanácsokra jó, hogy ha emlékszünk. Én személy szerint nem vagyok egy vállalkozó típus, sosem gondoltam ilyennek magamat, de vannak ismerőseim, akik ilyen munkakörben tevékenykednek” – mondta Láng Zsombor, az Ózdi József Attila Gimnázium és Kollégium diákja.
A program sikerét mutatja, hogy a tavalyi évben ezerkétszázkilencven iskola és több mint kétszázháromezer diák csatlakozott a kezdeményezéshez.



